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프레젠테이션 & 스피치

시장조사를 중심으로 한 프레젠테이션

Juliana Lee 2012. 11. 29. 17:48

 

시장조사를 중심으로 프레젠테이션: 시장 조사 결과 수치 설명

커피홀릭스 그룹은 시장조사를 중심으로 회사의 문제점을 지적 해결방안을 모색하는 프레젠테이션을 진행하고 있습니다. 시장조사의 내용을 청중에게 설명하기 전에 회사에 관한 간단한 설명을 합니다.

 

 

Presentation based on survey research: Explain the survey results with figures

--> Start your presentation with a brief introduction of the company, and then explain the survey results

 

 

Coffeeholics is a well-known brand of coffee. We are based out of Seattle, Washington.  We have been promoted as an exclusive product for people who love ground coffee. Our image has always been European-style coffee. Our coffee is distinctive with a strong and slightly better taste. Our prices are almost the same with or slightly more expensive than other ground coffee brands depending on locations. However, in the last two years, Coffeeholic’s share of the quality ground coffee market has declined by 27%. In order to find reasons for our downturn, we conducted a market research.

 

The focus group results reflected our concerns. When we asked whether Coffeeholics is expensive, about 66% of people answered “yes.” When asked whether Coffeeholics was of good quality, about 72% of the respondents said “yes.” Interestingly, 83% of the respondents think Coffeholics is old-fashioned.

 

 

 

Focus Group Results

Do you think Coffeeholics is …

% of people answering ‘yes’

Expensive?

66%

Good quality?

72%

Old-fashioned?

83%

 

 

커피홀릭스는 커피브랜드로 알려졌습니다. 저희는 워싱턴주 시애틀에 기반을 두고 있습니다. 원두커피를 좋아하는 소비자들에게 독점적인 상품으로 홍보되어 왔습니다. 저희의 이미지는 유럽식 커피였습니다. 약간 강한 커피맛이 저희의 특징입니다. 저희 커피상품의 가격은 지역에 따라 다른 원두커피 상품과 비슷하거나 조금 높습니다.  그러나 지난 2 동안 커피홀릭스의 고품질원두커피시장에서의 점유율이 27%정도 감소하였습니다. 이런 침체에 대한 이유를 찾기 위해 저희는 시장조사를 실행하였습니다.

 

포커스그룹 결과는 저희의 염려사항을 반영했습니다. 커피홀릭스 상품이 비싸냐는 질문에 66% 사람들이 그렇다 대답했습니다. 커피홀릭스가 좋은 상품 가치가 있냐는 질문에 72% 응답자가 그렇다 대답했습니다. 재미있게도 83% 응답자들은 커피홀릭스가 시대에 뒤쳐졌다고 생각합니다.

 

VOCABULARY

 

be based out of (장소) ~ 기지가 있다, 기반을 두고 있다.

promote 홍보하다, 승진하다, 판매를 촉진하다

exclusive 배타적인, 독점적인

ground coffee 원두커피

distinctive 눈에 띄는

downturn 하강, 침체

market research 시장조사

focus group 포커스 그룹

respondents 응답자

old-fashioned 구식의, 오래된, 시대에 뒤떨어진